Korduma kippuvad küsimused & abi
Siit lehelt leiad loodetavasti vastused enda küsimustele seoses Shelly toodetega. Puudujäägi korral võtta ühendust meie tehnilise toega.
Korduma kippuvad küsimused
- Kuidas töötavad Shelly akutoitega seadmed?
Kõik Shelly akutoitega seadmed on kogu aeg puhkerežiimis. Neil on sekundaarne ülimadala võimsusega protsessor, mis jälgib andureid, akut ja nuppe. Kui mõni indikaator muutub, äratab see protsessor põhiprotsessori, et edastada teavet Wi-Fi võrgu kaudu.
- Millised Shelly tooted toetavad voolumõõtmist?
Shelly seadmed, mis toetavad voolumõõtmist, on järgmised: Shelly 1PM ja Shelly Plus 1PM, Shelly 2.5, Shelly Pro seeria seadmed, Shelly EM, Shelly 3EM, Shelly Dimmer 2, Shelly RGBW2, Shelly Plug, Shelly Plus S, Shelly Plus US, Shelly Bulbs – Duo, RGBW, Vintage
- Millist toodet vajan garaaži/väravauste kontrollimiseks?
Sellistes konfiguratsioonides on kõige sobivam kasutada seadet Shelly 1 või Shelly Plus 1. Sõltuvalt mootorist võib teil vaja minna kahte seadet iga asendi jaoks.
- Kui kaua kestavad patareid Shelly toodetes?
Iga patareiga töötava seadme aku tööiga on märgitud selle spetsiaalsel tootelehel. Iga seadme aku kasutusaega hinnatakse selle „karbist väljas” sätte alusel. Kohandatud seadmed võivad aku kasutusaega pikendada või lühendada.
- Kas ma saan kasutada Shelly seadmeid ilma Shelly pilverakenduseta?
Jah, neid on võimalik lokaalselt juhtida läbi seadmesse sisseehitatud veebiserveri (sellele pääseb ligi, kirjutades brauserisse Shelly seadme IP, olles samal ajal ühtses Wi-Fi võrgus) või MQTT Broker kaudu.
- Mitu kirjet on sündmuste logisse salvestatud?
Sündmuste logil on määratud limiidiks 100 kirjet. Kirjeid ei saa kustutada ja vanimad kirjed kustutatakse automaatselt limiidi täitumisel ja uute sündmuste tekkimisel.
- Minu logid ei salvestu, mida teha?
Salvestatud logid on seotud pilveühendusega. Veenduge, et pilv on rakenduses aktiivne
- Shelly seade on pilverakenduses kuvatud mitteaktiivsena, kuid on vooluvõrgus. Mis võib olla probleemiks?
Kontrollige, kas saate IP-aadressi kaudu seadmega ühendust võtta. Kui jah, on probleem pilveühendusega. Selle parandamiseks värskendage/taaskäivitage Shelly rakendus ja lubage sealt pilve õigused. Teise võimalusena saate seadme tehaseseadetele lähtestada ja alustada nullist.
- Kuidas ühendada seadme lokaalse veebiserveriga kasutades IP-aadressi?
Veenduge, et mõlemad seadmed (Shelly seade ja telefon/arvuti) on ühendatud samasse WiFi võrku. Seejärel trükkige seadme IP veebibrauserisse.
- Kuidas leida Shelly seadme IP-aadressi?
Sisenege Shelly mobiilirakendusse või minge aadressile control.shelly.cloud. Seejärel valige seaded (‘Settings’) ja seadme info (‘Device Information’).
- Kas Shelly pilveteenused on tasulised?
Ei, Shelly pilveteenus on tasuta ja kõik saavad oma seadmeid kontrollida igast asukohast.
- Kuidas ma saan oma ruume muuta/kustutada?
Klõpsake Shelly rakenduse nurgas nupule sätted ja seejärel vajutage pliiatsiikoonile.
- Kus on minu tarbimisajalugu? Kas seda ei kuvata rakenduses?
Seadme tarbimisajaloole ligipääsemiseks peab seade olema ühendatud pilvega.
- Kuidas ma saan oma seadmeid pereliikmetega jagada?
Iga seadme all on sektsioon nimega “Jaga” (‘share’). Igasse seadmesse saab lisada kuni 5 liiget.
- Kuidas juhtida seadmeid arvutist?
Brauseris minge aadressile: https://control.shelly.cloud. Sealt saate oma seadmeid arvuti kaudu juhtida.
- Olen installinud anduri Shelly Door/Window 2, kuid ma ei saa meili/telefoni teel teateid. Mida ma peaksin tegema?
Ukse/akna 2 anduri oleku muutumisest teavituste saamiseks peate looma stseeni.
- Kuidas lisada Shelly Cloudi rakenduses stseene?
Stseeni loomiseks vajutage ekraani paremas ülanurgas olevat nuppu ja valige rippmenüüst “Lisa stseen”. Sisestage stseeni nimi ja valige ruum, kus see stseen asub. Seejärel valige sobiv pilt või laadige pilt oma seadmest üles.
Stseen on jagatud kahte põhietappi:
1) “Millal” (‘when’) – viitab tingimustele, mis peavad stseeni aktiveerimiseks olema täidetud. Tingimusi saate lisada olenevalt seadme tüübist või kellaajast. Shelly Cloud suudab toetada paljusid tingimusi, mis peavad stseeni täitmiseks olema tõesed. Kui soovite tingimust lisada, peate vajutama nuppu “JA”.
2) “Tee” (’do’) – viitab stseenile, mis tuleks aktiveerida, kui ilmnevad tingimused “Millal”.
Näiteks: (Millal) Kui Shelly liikumisandur tuvastab liikumise pärast kella 22:00. (Tehke) Shelly Dimmer lülitab tuled sisse 50% hämardamisega. Kui stseeni jõudlus sõltub rohkem kui ühest tegurist, saate kasutada valikut “VÕI”. - Mida tähendab „tingimuste tüübid” (condition types) stseenides?
Erinevatel eesmärkidel kasutatakse kolme tingimustüüpi – “Üks kord” (one time), “Korduvalt” (repeatedly) ja “Iga muudatuse korral” (on any change).
– “Üks kord” – kui eelseadistatud tingimus on saavutatud, aktiveeritakse stseen ainult üks kord. Stseeni uuesti aktiveerimiseks tuleb korrata tingimust “MILLAL”. Kui sisestate väljale “Tingimus on kehtiv” lisaks kellaaja, ei käivitu stseen enne, kui olek “MILLAL” on eksisteerinud vähemalt selle aja.
– “Korduvalt” – olekut “MILLAL” küsitakse pidevalt iga täisminuti järel. Ja kui “MILLAL” olekut ei muudeta, küsitakse iga minut ka kõiki seatud “DO” toiminguid.
– „Iga muudatuse korral” – seda tingimust kasutatakse peamiselt temperatuuri või energiatarbimise jälgimiseks. Kui X väärtuseks valitakse see tingimustüüp, aktiveerib see alati sama stseeni, kui eelseadistatud tingimused on täidetud.
Näide:
(MILLAL) Shelly EM tuvastab rohkem kui 15 W, (DO) Saada teatis.
Sellisel juhul käivitatakse iga kord, kui Shelly EM tuvastab energiatarbimise üle 15 W (> 15 W), stseen ja seade saadab rakendusele, seega ka kasutajale, teate. - Mis vahe on seadmetel Shelly Plug ja Shelly Plug S?
Shelly Plugil on 16A relee, samas kui Shelly Plug S-l on 12A relee sisemise temperatuurianduriga, mis kontrollib PCB temperatuuri.
- Kui suur on Shelly seadmete energiatarve?
Kui relee on sisse lülitatud, on see alla 1 W.
- Kas on võimalik juhtida kahte seadet koos, kui nende vahel puudub füüsiline ühendus?
Seadmeid on võimalik koos juhtida HTTP-käskude kaudu – https://shelly.cloud/documents/developers/ddd_communication.pdf või äpistseenide kaudu
- Mul on konditsioneer. Kas ma saan kasutada mõnda Shelly releed selle kaugjuhtimisega sisse/välja lülitamiseks?
Me ei soovita kasutada konditsioneeri toiteallika otse sisse/välja lülitamiseks releed.
- Kas ma saan kasutada Shelly andureid välitingimustes?
Meie andureid ei saa paigaldada õue, kuna need ei ole kaitstud niiskuse/tolmu eest.
- Kas Shelly H&T jaoks on võimalik kasutada välist toiteallikat?
Seadet Shelly H&T saab toita patarei või MicroUSB-kaabliga ainult pärast USB-lisaseadme ühendamist seadmega.
- Mis juhtub, kui mu internet katkeb? Kas mu Shelly EM/3EM raporteerib jätkuvalt energiatarvet?
Jah, seadmel on sisemälu, kuhu ta salvestab andmeid juhul, kui WiFi-ühendus pole saadaval. Andmeid saab igal ajal .csv-vormingus alla laadida.
- Kas ma saan kasutada Shelly H&T/Shelly Floodi jaoks laetavaid akusid 3,7 V CR123A?
Aku pinge peab olema täpselt 3 V. Kõrgema pinge kasutamine kahjustab seadet.
- Ma ei saa Shelly võrguga ühendust luua. Mida ma peaksin tegema?
Lähtestage toode tehaseseadetele ja veenduge, et teie läheduses poleks seadet, millel oleks selle Shelly võrguga automaatne ühendus lubatud.
- Mitu temperatuuriandurit saan ühendada seadmega Shelly 1/1PM kasutades AddOn rakendust?
Võimalik ühendada maksimaalselt 3 x DS18B20 temperatuuriandurit või 1 x DHT22 andur.
- Kuidas kasutada Amazon Alexat Shelly seadmete kontrollimiseks?
Alustuseks avage oma Alexa rakendus ja minge oskuste vahekaardile. Seejärel tippige otsinguväljale “Shelly Cloud”, klõpsake sellel ja vajutage “Luba oskus”. Kui Shelly Cloud Skill on lubatud, suunatakse teid automaatselt aadressile https://home.shelly.cloud/, kust peate oma kontole sisse logima. Pärast sisselogimist kasutage hääleassistenti: “Alexa, otsige uusi seadmeid.” Teie Amazon Alexa toega seade otsib uusi Shelly seadmeid.
- Kuidas kasutada Google Home’i Shelly seadmete kontrollimiseks?
Peate aktiveerima äpis valiku Shelly Cloud Skill. Pärast seda suunatakse teid automaatselt “Logi sisse” lehele. Sisestage oma Shelly Cloudi konto andmed. Pärast seda kuvatakse teie seadmed.
- Ma kasutan Shelly 1/1PM koos temperatuuri lisandmooduli ja temperatuurianduritega. Ma ei näe hääleabirakendustes (Alexa, Google Home) temperatuuri. Mis on probleem?
Hääleassistent tunneb seadme ära ainult releena ega saa anduritelt infot vastu võtta. Seda integratsiooni rakendatakse ainult meie Shelly Cloud äpis, kuid häälassistendid nagu Google Home ja Alexa seda ei toeta.
- Kas ma saan saata käsu otse ühelt Shelly seadmelt teisele?
Jah, see on võimalik meie DDD API kaudu – https://shelly.cloud/documents/developers/ddd_communication.pdf
- Mis on Teval Elektroonika ja miks viivad “osta” lingid nende veebipoodi?
Teval Elektroonika on Eestis Shelly edasimüüja. Shelly.ee veebipood on otseselt seotud Teval Elektroonika veebipoega ja Shelly kaupa saab osta läbi Tevali lehe.
- Shelly lehel on kaup olemas, kuid minnes Teval Elektroonika lehele, on kaup laost otsas. Kas seda ei saa osta?
Tooteid on ikka võimalik tellida, aga pikema tarneajaga. Kui kaup on Teval Elektroonika lehelt otsas, ei tähenda see ilmtingimata, et toodet ei saa osta. Antud olukorra puhul palume ühendust võtta meie müügimeeskonnaga www.teval.ee/kontakt või helistades numbril +372 6 562 948
- Lehel on puudu toode, mida soovin osta. Kas ma saan seda ikka tellida?
Tooteid on ikka võimalik tellida, aga pikema tarneajaga. Shelly.ee lehe tootevalik uueneb pidevalt ja tegeleme aktiivselt uute toodete lattu tellimisega. Kui meie lehel pole mõnda toodet, mida soovite osta, palume ühendust võtta Teval Elektroonika müügitiimiga www.teval.ee/kontakt või helistades numbril +372 6 562 948
- Kui pikk on toodete tarneaeg?
Puuduva laoseisuga toodete tarneaeg on 1 nädal. Tellimusel täpne teave.